fbpx

Marketing na autopilocie

Działania marketingowe coraz częściej muszą być wspomagane przez rozwiązania pozwalające zwiększenie efektywności wykonywanych czynności, a co za tym idzie wykonywanie powtarzalnych działań w lejku sprzedażowym.

Pochodzenie marketingu e-mail

Systemy oprogramowania do automatyzacji marketingu istnieją już od dłuższego czasu, ale w ciągu ostatnich 3 lat przyciągają zdecydowanie większą uwagę. Personalizacja wiadomości marketingowych z możliwością wysyłania spersonalizowanych wiadomości e-mail do odbiorców („Drogi [imię] [nazwisko]”) była i jest kluczowa. Te opcje personalizacji stały się coraz bardziej rozbudowane do poziomu, w którym treść całej wiadomości e-mail była dostosowana do profilu odbiorcy.

Dlaczego automatyzacja marketingu jest ważna?

Jako konsumenci coraz bardziej łączymy się z technologią i informacjami, które pozwalają nam podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe. Chcemy badać i podejmować własne decyzje, a nie zlecać firmom proces sprzedaży. Automatyzacja marketingu koncentruje się na zachowaniach zakupowych opartych na konsumentach, przenosząc potencjalnych klientów ze szczytu lejka marketingowego, aż po gotowych do sprzedaży potencjalnych klientów na dole lejka. Perspektywy są oceniane na podstawie ich działań, a następnie prezentowane wiadomości z kampanii kroplowej za pośrednictwem poczty e-mail i kanałów społecznościowych, dbając w ten sposób od pierwszego zainteresowania do sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej (podnoszenie umiejętności, budowanie zaufania, utrzymywanie relacji).

Systemy automatyzacji marketingu dodają do pakietów marketingu e-mailowego (funkcji newslettera), możliwość przechowywania interakcji e-mailowych w profilu (potencjalnym) – przypisują do tego wartość i aktywują działania następcze. Stwarza to możliwość zarządzanie procesem lejka i jego pielęgnację. Obecne systemy automatyzacji marketingu zawierają również wszelkiego rodzaju narzędzia wspierające  proces marketingu z formularzy osadzonych na stronie internetowej oraz stron konwersji (landing pages), wzbogacają potencjalnych klientów ze źródeł zewnętrznych (śledzenie aktywności na stronie internetowej, słowa kluczowe, tagi UTM, itp.), integracją z CRM oraz kokpity i raporty.

Fakty dotyczące marketingu

  • 79% leadów marketingowych nigdy nie zamienia się w sprzedaż. Brak działań remarketingowych jest najczęściej tego przyczyną.
  • Firmy, które automatyzują zarządzanie potencjalnymi klientami, odnotowują wzrost przychodów o 10% lub więcej w ciągu 6-9 miesięcy. 
  • Zaangażowanie poprzez email marketing potencjalnych leadów powoduje średnio o 20% wzrost szans sprzedaży w porównaniu do potencjalnych klientów.
  • Współczynnik klikalności (CTR) jest wyższy, gdy używasz imienia odbiorcy w wierszu tematu, niż gdy go nie używasz. 
  • 80,8% użytkowników czyta wiadomości e-mail na urządzeniach mobilnych.

Marketing e-mailowy

Tworzenie punktów kontaktowych dla obecnych i potencjalnych klientów nie tylko pomaga zwiększyć możliwości sprzedaży, ale także oferuje sposoby na zebranie ważnych informacji zwrotnych. Rozwiązania EMA (Email Marketing Automation) integrują formularze internetowe z usługami pocztowymi w celu przechwytywania adresów e-mail i automatycznego dodawania adresów do list adresowych.

Rozwiązania wspierają tworzenie stron Landing Pages, których celem jest pozyskanie kontaktu poprzez formularze zamówienia wersji demo lub pobrania poradników i ich zautomatyzowane wysłanie po podaniu danych.

Email marketing pozwala na tworzenie zaangażowania poprzez zautomatyzowane podejmowanie działań takich jak udostępnianie poradników, zapraszanie na webinary, z uwzględnieniem poziomu w lejku sprzedażowym. Pozwala to na wykonywanie w sposób automatyczny, po jednorazowym zaplanowaniu strategii działań, w sposób rozłożony w czasie wysyłanie powiadomień powitalnych, predefiniowanych zestawów informacji wysyłanych w określonych odstępach czasu do poszczególnych grup klienckich, co pozwala zwiększać szanse sprzedażowe pozostawionych niezdecydowanych leadów.

Funkcje automatyzacji marketingu

Systemy automatyzacji marketingu zawierają w większym lub mniejszym stopniu następujące funkcje:

  • Narzędzia marketingu internetowego i społecznościowego – do umieszczania odpowiednich treści na stronie / kanałach mediów społecznościowych, za pomocą których przyciągają odpowiednich użytkowników do witryny.
  • Strony docelowe – twórz, zarządzaj i optymalizuj strony docelowe.
  • Formularze – opracowywanie formularzy internetowych i zarządzanie nimi w celu pozyskiwania potencjalnych klientów, które są następnie „rozgrzewane” za pośrednictwem e-mail marketingu.
  • Marketing e-mailowy – wysyłanie spersonalizowanych i odpowiednich wiadomości e-mail za pośrednictwem kampanii w celu „dojrzewania leadów” (ang. Lead Nurturing).
  • Śledzenie witryny – odwiedziny są również uwzględniane w profilu i oceniane.
  • Baza danych potencjalnych klientów – baza danych ze wszystkimi profilami potencjalnych klientów i powiązanymi danymi.
  • Zarządzanie potencjalnymi klientami – segmentowanie potencjalnych klientów, ocenianie potencjalnych klientów i działania następcze.
  • Integracja z CRM – Dzięki temu potencjalni klienci mogą łatwo zostać przeniesieni do sprzedaży, a cały proces potencjalnych klientów można zmierzyć (raportowanie w zamkniętej pętli).
  • Pulpit nawigacyjny, analizy i raporty.

Automatyzacja marketingu coś dla Twojej firmy?

Automatyzacja marketingu nie przekłada się jednak wprost na efekty sprzedaży. Udane wdrożenie wymaga czegoś więcej niż tylko zakupu oprogramowania do automatyzacji marketingu. 

Bez solidnej strategii marketingu przychodzącego, odpowiednich treści oraz działającego i skoordynowanego procesu wiodącego, system automatyzacji marketingu nie przyniesie wiele rezultatów.

Wdrożenie systemu EMA wymaga rozsądnego, znacznego budżetu i oczywiście niezbędnych zasobów w organizacji do opracowywania strategii, doświadczenia w planowaniu i definiowaniu oraz opracowania angażujących treści i wartościowych informacji, które chcemy przekazać potencjalnym klientom.


Zajmujemy się wdrażaniem i integracją inteligentnych rozwiązań informatycznych wspierających zarządzanie organizacją oraz optymalizację procesów biznesowych. W naszym portfolio są wdrożenia dedykowanych rozwiązań/aplikacji internetowych (np. systemy lojalnościowe, usługi B2B), portale intranetowe, rozwiązania do zarządzania projektami oraz zadaniami (systemy ticketowe), repozytoria dokumentów, systemy do zarządzania tożsamością, rozwiązania e-commerce oraz automatyzacji email marketingu.

Szczególną uwagę przykładamy do bezpieczeństwa informacji - świadczymy również kompleksowe usługi w zakresie RODO, audytu bezpieczeństwa informacji ISO 27001 oraz KRI.

Marcin Kazimierczak

Marcin Kazimierczak

CEO/owner w make-SOFT

m.kazimierczak@make-soft.pl

Audytor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001, Inspektor Ochrony Danych. Posiada doświadczenie w zakresie integracji systemów i danych, wdrażania rozwiązań Business Intelligence, projektowania procesów ETL oraz hurtowni danych.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Administratorem danych jest make-SOFT Marcin Kazimierczak z siedzibą w Gorzowie Wlkp.
Przesyłając zapytanie administrator danych przetwarzać będzie je w celu przygotowania i udzielenia odpowiedzi oraz marketingu bezpośredniego świadczonych przez siebie usług.
Przesyłając zapytanie wyrażam zgodę na używanie przez make-SOFT automatycznych urządzeń wywołujących w rozumieniu art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.  Zgoda jest dobrowolna i może zostać odwołana w każdym czasie.