fbpx

Mautic: bezpłatna platforma automatyzacji marketingu dla B2B i B2C

Co to jest Mautic?

Mautic to platforma automatyzacji marketingu rozpowszechniana na licencji open source. Różni się od innych platform automatyzacji marketingu tym, że jest dostępny za darmo.

Dwie główne zalety otwartego oprogramowania to brak opłat licencyjnych i możliwość samodzielnego dostosowania oprogramowania.

Krótka historia

Mautic został założony w styczniu 2015 roku i został założony przez Davida Hurleya . Model open source został wybrany z założenia, że oprogramowanie do automatyzacji marketingu powinno być dostępne nie tylko dla bogatych organizacji, które mogą sobie pozwolić na ponoszenie koszów miesięcznych licencjach i obowiązkowych rocznych umowach.

Ponad 200 000 organizacji używa już Mautic, a nowe organizacje są dodawane codziennie. Dzięki bardzo aktywnej społeczności i twórcom Mautic, istnieje solidna podstawa do wspierania i dalszego rozwoju.

Jak to działa?

Wyobraź sobie, że na Twojej stronie pojawia się nowy użytkownik. Są to adres IP, nic więcej, może jakieś podstawowe dane geograficzne. Przeglądają strony w Twojej witrynie i ostatecznie lądują na specjalnej stronie z formularzem wezwania do działania . Ten formularz zbiera kilka bitów informacji (np. Imię i nazwisko oraz adres e-mail). Teraz ten gość jest teraz znanym gościem. Być może masz  skonfigurowany segment kontaktów, aby przechwytywać tych odwiedzających i dodawać ich do określonej kampanii. Te kampanie będą wysyłać e-maile, publikować posty w mediach społecznościowych i inne działania na podstawie określonych godzin lub interakcji użytkownika. Pomyśl o tym jak o drzewie decyzyjnym. Jeśli użytkownik otworzy wiadomość e-mail, zrób to, w przeciwnym razie zrób to. Te kampanie mogą obejmować godziny, dni, tygodnie, a nawet miesiące!

Teraz zaczynasz widzieć, co się dzieje? Ten znany gość stopniowo staje się kontaktem. Gdy ten kontakt wykonuje różne działania, dajesz im punkty. Punkty te pomagają w ważeniu kontaktów i sprawdzaniu, które są gorące. Gdy kontakt zdobędzie określoną liczbę punktów, są one automatycznie przenoszone do CRM lub innego systemu. Teraz masz listę kontaktów, które możesz śmiało wiedzieć, że są gotowe do bezpośredniego kontaktu.

Automatyzacja marketingu z Mautic

Mautic to w pełni rozwinięty system automatyzacji marketingu, który może być wykorzystywany w B2B i B2C. Za pomocą Mautic można zautomatyzować nieskończoną liczbę różnych zadań marketingowych. Od prostego przesłania formularza po złożone kampanie pielęgnacyjne lub kampanie remarketingowe / sprzedażowe.

Kokpit systemu Mautic

B2B – Generowanie potencjalnych klientów Mautic zawiera wszystkie niezbędne funkcje, aby uzyskać większą sprzedaż od potencjalnych klientów. Pomyśl o formularzach internetowych, śledzeniu witryny, stronach docelowych i e-mailach, kampaniach pielęgnacyjnych, punktacji potencjalnych klientów, segmentacji i raportowaniu. Wszystko to w przejrzystym i łatwym w obsłudze środowisku online.

B2C – sprzedaż online
Czy masz sklep internetowy lub usługę online, Mautic jest mile widzianym dodatkiem i może z łatwością konkurować z pakietami marketingowymi e-mail, takimi jak Mailchimp, Amazon SES. Połączenie dynamicznej zawartości, marketingu wielokanałowego i standardowych wtyczek do sklepów internetowych WooCommerce lub Magento daje kompletny pakiet, aby uzyskać większy obrót od obecnych klientów i przekonać potencjalnych klientów.

Rozbudowane API oferuje możliwość łączenia się z systemem ERP lub CRM, a nawet z Facebook Custom Audiences. 

Przegląd funkcjonalności

Śledzenie witryny
Zarejestruj, które strony odwiedzają znane i nieznane kontakty w Twojej witrynie. Następnie możesz odpowiednio dostosować całą komunikację.

Śledzenie wideo
Oprócz śledzenia zachowania witryny, można również rejestrować interakcje z osadzonymi filmami z YouTube.

E-mail marketing
Mautic oferuje wysokiej jakości i nowoczesną funkcjonalność e-mail marketingu. Możesz rozwinąć responsywną wiadomość e-mail za pomocą narzędzia do przeciągania i upuszczania lub bezpośrednio przesłać własny kod. Istnieje również wiele gotowych szablonów, które można rozpocząć od razu.

Treść wiadomości e-mail może być w 100% dostosowana do odbiorcy poprzez personalizację za pomocą treści dynamicznych. Dalszą optymalizację przeprowadza test A/B.

Marketing wielokanałowy
Oprócz wiadomości e-mail możesz również wysyłać powiadomienia wypychane, wiadomości SMS i link Mautic do niestandardowych odbiorców na Facebooku i Google Customer Match.

Marketing oparty na kontach Marketing oparty na
kontach , to najnowszy trend w marketingu B2B. Cały wysiłek marketingowy koncentrujesz na wybranych lub potencjalnych nowych kontach lub firmach. Mautic zapewnia zarządzanie na poziomie firmy, więc wszystkie indywidualne kontakty firmowe razem, wgląd w interakcję i możliwość połączenia kampanii wielokanałowych ze znanymi kontaktami firmy.

Zautomatyzowane kampanie i przepływy pracy
Za pomocą wizualnego narzędzia do tworzenia kampanii „przeciągnij i upuść” możesz opracowywać zaawansowane kampanie marketingowe. Wybierz akcję, połącz z nią decyzję i ponownie połącz tutaj akcje.

Używaj nie tylko wiadomości e-mail, ale także SMS-ów, płynnych treści i mediów społecznościowych, aby komunikować się z grupą docelową.

Formularze internetowe
Za pomocą Mautic można łatwo utworzyć formularz internetowy, na przykład w celu zamówienia białej księgi lub rejestracji. Zaawansowane funkcje, takie jak wstępne wypełnienia lub progresywne profilowanie są dostępne w standardzie. Mautic ułatwia tworzenie i integrację formularzy internetowych w istniejącej witrynie lub na specjalnych stronach docelowych.

Strony docelowe
Dzięki intuicyjnemu interfejsowi możliwe jest również tworzenie stron docelowych dostosowanych do urządzeń mobilnych i integracja formularzy internetowych bez wiedzy technicznej.

Elementy Focus
Dzięki elementom Focus Mautic oferuje możliwość zintegrowania banera lub wyskakującego okienka z witryną, aby zwrócić uwagę na strony, treść lub formularze internetowe, a tym samym wygenerować więcej potencjalnych klientów.

Treści dynamiczne
Z łatwością możesz dostosować treść swojej witryny, e-maila lub strony docelowej do czytelnika. W ten sposób zapewniasz optymalne dostosowanie obsługi klienta do jego potrzeb. Na przykład, gdy w Twojej witrynie pojawia się znany kontakt, możesz pokazać tę inną istotną treść na podstawie znanych danych.

Integracje
Mautic oferuje bardzo szeroki zakres standardowych integracji. Pomyśl o WordPress, kanałach mediów społecznościowych, systemach CRM, ale także platformach do webinariów.

Ponadto oferuje integrację z Zapier, Drupal, WordPress/WooCommerce i Magento za pośrednictwem dostępnych rozszerzeń.

Zarządzanie kontaktami i segmentacja
Nieograniczona liczba kontaktów i wysyłanie wiadomości e-mail. Przejrzysta lista wszystkich odwiedzających / potencjalnych klientów / kontaktów z wynikami potencjalnych klientów i stażem na ścieżce. Strona szczegółów kontaktu zapewnia dostęp do wszystkich informacji profilowych i cyfrowego języka ciała. Dzięki opcjom filtrowania możesz szybko przeanalizować zachowanie.

Możesz tworzyć nieograniczoną liczbę segmentów, które są automatycznie wypełniane na podstawie ustawionych warunków. Na przykład na podstawie wyniku zachowań (punktów), określonych tagów lub właściwości profilu.

Punktacja
Możesz powiązać wyniki z zachowaniem (potencjalnego) klienta lub potencjalnego klienta. Po osiągnięciu określonego wyniku możesz automatycznie rozpocząć działania. Pomyśl o przeniesieniu potencjalnego klienta do systemu CRM lub wysłaniu określonej wiadomości e-mail.

Raporty
Mautic ma wiele standardowych raportów i daje możliwość samodzielnego opracowania obszernych raportów.

API i webhook
Rozbudowane API i webhooki umożliwiają wymianę informacji z aplikacjami zewnętrznymi.

Optymalna dostarczalność wiadomości e-mail i ochrona przed spamem
W firmie Mautic masz maksymalną kontrolę nad dostarczalnością wiadomości e-mail. Sam wybierasz, za pośrednictwem którego dostawcy usług e-mail (ESP) chcesz wysłać wiadomość e-mail. Nigdy więcej e-maili w folderze spamu.

Rozpoczęcie pracy z Mautic?

Możesz pobrać oprogramowanie z Mautic.org. Musisz samodzielnie zainstalować oprogramowanie na serwerze internetowym. W zależności od konfiguracji serwera internetowego konieczne będzie dostosowanie niektórych ustawień. Aby uruchomić Mautic we własnym środowisku oraz zintegrować go ze swoją stroną internetową, możesz potrzebować dobrej wiedzy na temat zarządzania serwerami i umiejętności programistycznych.

Automatyzacja email marketingu nie musi być przerażająca, a Mautic sprawia, że ​​jest znacznie bardziej dostępna dla każdej firmy, niezależnie od wielkości i skali. W make-SOFT pomagamy klientom w zwiększaniu efektywności poprzez automatyzację procesów i pomagamy im wykorzystywać narzędzia takie jak Mautic do realizacji ich strategii marketingu i sprzedaży. 


Zajmujemy się wdrażaniem i integracją inteligentnych rozwiązań informatycznych wspierających zarządzanie organizacją oraz optymalizację procesów biznesowych. W naszym portfolio są wdrożenia dedykowanych rozwiązań/aplikacji internetowych (np. systemy lojalnościowe, usługi B2B), portale intranetowe, rozwiązania do zarządzania projektami oraz zadaniami (systemy ticketowe), repozytoria dokumentów, systemy do zarządzania tożsamością, rozwiązania e-commerce oraz automatyzacji email marketingu.

Szczególną uwagę przykładamy do bezpieczeństwa informacji - świadczymy również kompleksowe usługi w zakresie RODO, audytu bezpieczeństwa informacji ISO 27001 oraz KRI.

Marcin Kazimierczak

Marcin Kazimierczak

CEO/owner w make-SOFT

[email protected]

Audytor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001, Inspektor Ochrony Danych. Posiada doświadczenie w zakresie integracji systemów i danych, wdrażania rozwiązań Business Intelligence, projektowania procesów ETL oraz hurtowni danych.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Administratorem danych jest make-SOFT Marcin Kazimierczak z siedzibą w Gorzowie Wlkp.
Przesyłając zapytanie administrator danych przetwarzać będzie je w celu przygotowania i udzielenia odpowiedzi oraz marketingu bezpośredniego świadczonych przez siebie usług.
Przesyłając zapytanie wyrażam zgodę na używanie przez make-SOFT automatycznych urządzeń wywołujących w rozumieniu art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.  Zgoda jest dobrowolna i może zostać odwołana w każdym czasie.